30.1.13

Öneri : Knights of Honor

Uzun süredir oynadığım bir oyundan bahsetmek istiyorum. Strateji oyunlarında ilkin karşıma Red Alert çıktı onunla başladım, sevdim stratejiyi. Medal of Honorlar , Rise of Nationslar , Age of Empireslar en önemlisi de Medieval Total Warlar geçti bilgisayarımızdan. Ama bu yazı bunların hiçbiriyle alakalı değil. Aslolarak anlatacağım oyunun öncelikle benim karşıma nasıl çıktığını anlatayım. Dedim ya efendim strateji seven biriyim diye, işte bu stratejiyi daha zevkli hale getirebilmek adına bir araştırmaya koyuldum. Sanırım strateji oynayanların çoğu böyle şeyler düşünmüştür. Nedir bu düşündüğüm, stratejiyi daha zevkli hale getirecek şey derseniz Osmanlı'yı , Türkleri bu oyunlara dahil etmektir derim.



Dedim ki "Vardır yahu böyle bir oyun". "The Turks" olarak geçen uygarlık birçok oyun var da "Ottoman" adında bir türlü bir uygarlık bulamadım. Artniyet mi vardır bilemiyorum. İşte Osmanlı adının geçtiği oyunları araştırırken bir bir oyunlar indirirken buldum kendimi. Bu indirdiğim oyunlar arasında da "Knights of Honor" adındaki oyun en çok dikkatimi çeken oldu. The Turks denmiyordu oyunda. Direkt olarak Osmanlı, Selçuklu, Karamanoğulları gibi devletler aynı bu isimlerle geçmekteydiler. Takdir edersiniz ki bu saydığım isimler İngilizce olarak geçmekte. Öncelikle beni oyuna çeken bu kriterler oldu. Oyunu oynamaya başladıkça ısındım. Bir de Türkçe yamayı kurunca oyun tadından yenmez bir hâl aldı. Knights of Honor; din değiştirme , ajan yollama , şehir geliştirme , ülkeyi aydınlanma çağına sokma , ticaret yollarını kontrol altına alma gibi ayrıntılı seçeneklerin bulunduğu pek de basit olmayan bir oyun. Oyunda Haçlı Seferleriyle karşılaşacak buna karşı belki Cihad ilân edecek belki de müttefik olduğunuz Altın Ordu ya da Bizans devletinden destek isteyeceksiniz. Her bir ayrıntıyı bulduğunuzda oyuna daha da bağlanacaksınız. Hele bir de Türk devletlerini tekrar diriltmek için uğraşmanız sizi oyuna daha da kilitleyecektir. Oynanış olarak başlangıçta zorlanacağınız ancak ardından alışabileceğiniz bir oyun , denemenizde fayda var. Görüntülerden oyun hakkında az da olsa fikir edinebilirsiniz.









0 Yorum var:

Yorum Gönder

● Türkçe yazım ve dil bilgisi kurallarına uyunuz!
● Emeğine sağlık , teşekkürler gibi yorumlar spam sayılıp anında silinir.
● Rencide edici ve hakaret içeren yorumlarda bulunmayınız.
● Web adresinizin yorum içeriğinde geçmemesine dikkat ediniz .

 
Sertaç Recepoğlu © 2008-2013.Harmanlayan Sunî Düşünce iken altyapı Blogger tarafından sağlanmıştır.En iyi görüntü , Firefox 1280*1024 çözünürlük .